De dienstverlening die wij verrichten is vooral gericht op het vervoeren van zeecontainers met alle daarbij behorende aspecten zoals:
Al onze activiteiten worden centraal aangestuurd vanaf ons kantoor in Schelluinen met behulp van de modernste software die er samen met de planning voor zorgt dat al uw lading op tijd en met de grootste zorg op zijn bestemming aan komt.
In 1975 begon Rien Boom het bedrijf met 1 auto waarmee de containers binnen Nederland werden vervoerd. Nu zijn we uitgegroeid tot een onderneming met 36 eigen auto’s en 14 charterauto’s, die per jaar 20.000 containers door geheel Europa vervoeren.
Om altijd een passende oplossing te vinden voor uw eventuele transportprobleem, werken wij in aanvulling tot ons eigen wagenpark samen met een groep goede en betrouwbare collega-vervoerders.
Al onze vrachtwagens zijn standaard uitgerust met alarm, stukgoed ADR-kit, kingpensloten en containersloten. Hieraan stellen wij de hoogste eisen.
Wij hebben een werkplaats waar wij o.a. zelf onderhoud uitvoeren aan onze chassis.
Voor het vervoeren van uw zeecontainers beschikken wij over 30 multifunctionee chassis in alle maten, zodat wij aan al uw wensen kunnen voldoen. De mogelijkheden zijn 40ft / 20ft / 2 x20 ft / 45ft / 30ft, U kunt het zo gek niet bedenken wij bieden de oplossing in containervervoer.
Voor het vervoer van lichte 20ft containers hebben wij 8 speciaal combi's in ons wagenpark. Het combineren van 20ft container heeft diverse voordelen: het is goedkoper voor de klant en een zeker niet te vergeten punt schoner voor het milieu, want rijden met 1 auto met 2x20ft is schoner dan het rijden van 2 auto's met elk 1x20ft.
Zesentwintig van onze trucks zijn uitgerust met generatorsets voor het vervoer van temperatuurgeleide reefer containers.
Drie van onze chassis zijn voorzien van generatorsets onder de oplegger voor het aandrijven van reefercontainers. De overige generatorsets zijn geplaatst onder trekkers. Deze worden hydraulisch aangedreven door de vrachtwagenmotor. Dit systeem is minder storingsgevoelig en geeft aanzienlijk minder energiebelasting dan een separate motor.
Op ons afgesloten
terrein hebben wij 5 aansluitpunten voor deze containers.
Good Distribution Practices (GDP) is een kwaliteitssysteem voor opslagplaatsen en distributiecentra voor medicijnen. Internationaal geaccepteerde farmaceutische GDP-voorschriften bepalen dat distributeurs van farmaceutische producten volgens de GDP-normen moeten werken. In de praktijk betekent dit dat GDP transport actief gekoeld en gemonitord dient te worden en dat dit op de juiste wijze gedocumenteerd wordt.
lees meer over GDP
Al onze voertuigen zijn uitgerust in de zin van het in het ADR Reglement bepaalde voorzieningen op het voertuig voor het vervoer van gevaarlijke stukgoederen. Jaarlijks vindt hierop controle plaats door onze veiligheidsadviseur. Tevens zijn onze chauffeurs opgeleid voor het ADR-Stukgoedvervoer.
Voor het vervoer van lading met abnormale hoogte of breedte hebben wij diepladers ter beschikking, die inclusief de containers tot een hoogte van 3,75 m kunnen vervoeren. Ook voor overbreedte is altijd een oplossing te vinden. In de loop der jaren hebben wij hiermee veel kennis en ervaring opgebouwd.
Indien wenselijk kunnen wij via een zeer betrouwbare relatie de formaliteiten voor douane of rederijen regelen.